söndag 8 februari 2009

Helgen är över

Ja, nu var helgen över! Den är över lika snabbt som den kommer, men sen är den ju som tur var tillbaka lika snabbt som den försvinner igen =o)
Casper sitter här och hoppar i sin hoppgunga och pratar för fullt. Han berättar om dagen som har varit tror jag...



Natten som var, var nog den jobbigaste hittills. Han har inte sovit många minuter i sträck och jag har varit upp nästintill hela natten. Emellanåt när han har somnat har jag satt mig här vid dator, för det känns som att det är helt meningslöst att försöka sova. Han vaknar ju snart igen. Hoppas innerligt att det har med tänderna att göra.

På dagarna är han iallafall glad och idag har vi varit på babysimmet. Jättekul att se hur han har utvecklats från första gången. Man märker redan i omklädningsrummet att han vet vad som väntas. Han är en riktig casanova och flörtar villt med ALLA!! Nu tittar han och skrattar åt alla andra barn. Han bara älskar "Mimmidockan" som är instruktörens bebis som hon visar vad vi ska göra med. När instruktören kommer förbi med henne så skrattar han och tar Mimmi ifrån henne =o)

Idag fick vi göra en ny grej. Han skulle sitta på en sån där madrass på vattnet och vi skulle ställa oss nedanför och ropa på honom. Då skulle han dyka ner i vattnet själv och det gjorde han!! Duktig kille!! Han tycker inte att det är det minsta obehagligt att komma under vatten utan blinkar bara bort vattnet när han kommer upp till ytan igen.

Denn bilden är från det allra första badtillfället när han var pytteliten.

Snart är det läggningsdags för killen och jag kan ju inte säga att jag ser fram emot det precis. Hoppas varje kväll att den kommande natten ska bli bättre än den föregående. Nu sitter vi och sjunger Astrid Lindgrensånger och hoppas att han ska bli riktigt trött.

Min kamera har flippat ur och måste på lagning, så nu blir det gamla bilder som gäller ett tag. Fast vi har ju några att välja på så det ska nog gå bra.

Här kommer Caspers absoluta favoritbild som han alltid skrattar åt när han ser...

1 kommentar:

  1. Jaa den växer ruskigt fort nu! =) Men det är verkligen så skönt att det syns nu..

    Hahah vilken underbar bild på Casper!

    Ska förresten bli jätteskoj att träffas i Juni!
    Kram

    SvaraRadera